Verloren zaken

Een intieme poppenvoorstelling over ergens bij willen horen

door Theatra

Schoenen snellen over het perron. Treinen arriveren en vertrekken. Iedereen is onderweg. Naar iets of iemand.

Hannah niet. Ze gaat nergens heen. Hannah werkt in de kelder van Verloren Zaken. Alle spullen die reizigers in de trein vergeten zijn, worden daar bewaard. Met een nummer, op een label, in een bak. Wachtend tot ze worden opgehaald.Hannah geeft ieder gevonden voorwerp een plekje en bepaalt waar het bij hoort. Maar waar hoort Hannah zelf bij? Bij dat ene? Dat ene zonder nummer, zonder label, op haar bureau? Lief en harig en belangrijk. Dat wil bij haar blijven. Niet gevonden worden. Maar dat blijkt al snel een verloren zaak…
Verloren Zaken is een intieme poppenvoorstelling vol muziek, slapstick en fysiek spel. Een verhaal over identiteit en hokjesdenken. En over ergens bij willen horen.

In de maakfabriek:
Hannah komt met een groot aantal spullen uit haar kelder van ‘Verloren Zaken’ naar school en vraagt de leerlingen hen te helpen deze een mooi plekje te geven. Want wat past waar? Hoort een rode sjaal bij de categorie winter, warm of wollig? Daar kom je maar op één manier achter. Door het aan de sjaal te vragen!

Met een aantal simpele tips leren de leerlingen voorwerpen te manipuleren en daardoor tot leven te brengen. In gesprek met de voorwerpen bepalen ze wat waar hoort. En waar horen ze eigenlijk zelf bij?

Een onderzoekende en inspirerende (poppen)spelworkshop over identiteit en laten zien wie je bent.

Concept en spel: Eva Mesman I Regie: Ida van Dril l Eindregie en audio/video: David Meijer l Pop: Kathelijne Monnens l Decor: Doan Hendriks l Techniek: Bas Molenveld l Illustratie: Sengsavane Chournramany l Foto's: Grietje Mesman

Gerelateerde basisonderwijs projecten